woensdag 15 juni 2011

Pinksterweekend in de modder ....


Afgelopen pinksterweekend zijn we in Frankrijk geweest in de Franse Ardennen. We hebben terrein gereden in Hombourg-Budangeor. Daar had de landroverclub zijn kamp opgezet.

Wij zijn zelf als een stel verwende nesten op een aangeharkte camping in de buurt gaan staan met gewoon sanitair. Nadat we op zaterdag al glijdend in de klei niet eens het offroadterrein bereikt hebben waren we nog gelukkiger met onze keuze.

Op zondag ging het een stuk beter. We hebben heerlijk gereden en zijn voor het eerst gestrand in een dikke laag zuigende modder. We konden de deuren niet eens openkrijgen en hebben ons laten redden door Jurriaan en Raymond.... Vreemde hobby toch... ;) De jongens thuis begrijpen er nog steeds niet veel van maaaaaaaaaar hebben nu eindelijk besloten toch een keer mee te gaan.

De tent beviel goed en de slaapzak nog beter !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KLik hier voor de foto's

donderdag 2 juni 2011

We hebben een Oztent !!!!!


Gisteren hebben we de knoop definitief doorgehakt en hebben een Oztent gekocht. Na een paar weken geleden een proefweekend in een tenttrailer te hebben doorgebracht, Mission trailer, vroegen wij ons af wat wijsheid zou zijn. Het opzetgemak van de trailer viel ons wat tegen. Op zich stond hij vrij snel, maar wij hadden er meer van verwacht. Ook het slapen was niet helemaal wat wij ervan verwacht hadden. Vooral het naar boven en naar beneden klauteren via het laddertje was lastig. Het is wel een waanzinnig mooie trailer met een prachtige keuken. En natuurlijk lekker veel bergruimte.

Maar nu dan toch de Oztent met zijluifels,zodat de honden ook mee kunnen in een soort voortent, en een flysheet als isolatie tegen brandende zon of om de warmte juist binnen te houden.

Wat een opzetgemak !!!!!! Hij staat binnen 30 seconden !!!! Nou ja, de basis dan..... En de rest gaat ook eenvoudig en vlot, je ritst het hele zaakje zo aan elkaar.

Het vervoer is een ander punt. Gelukkig mogen we dakdragers van Ed lenen want we weten niet hoe lang we de Discovery nog houden. Het pakket van de tent is twee meter lang en moet dus op het dak vervoerd worden.










We hebben ook onze nieuwe slaapzak gekocht bij tatteljee met exped matjes die je er onderin schuift, als we nu niet goed liggen weet ik het ook niet meer .......

Tijdens het pinksterweekend zullen we alles inwijden en ik zal daar zeker een update van geven.